Getin Bank

Getin Bank powstał w 2004 roku w wyniku przekształcenia Górnośląskiego Banku Gospodarczego, zakupionego przez Getin Holding i przejęcia Banku Przemysłowego z Łodzi. W 2006 roku w wyniku kolejnych przejęć powstała marka Noble Bank, która rok później zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od tego czasu marka systematycznie się rozwija głównie poprzez otwieranie nowych placówek na zasadzie franczyzy. W 2010 marka przekształciła się w Getin Noble Bank SA, rozpoczęła oferowanie usługi nowoczesnej bankowości internetowej i zaczęła odnotowywać rekordowe zyski. Dziś Getin Noble Bank SA to ponad 400 placówek franczyzowych i własnych.
Oferta banku jest skierowana do klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw, dużych korporacji oraz sektora publicznego (wspólnot mieszkaniowych, służby zdrowia i samorządów). Misją banku jest oferowanie klientom najwyższych standardów obsługi wraz z zastosowaniem nowoczesnych i innowacyjnych technologii, które są zarazem intuicyjne i przyjazne. Wśród produktów oferowanych przez bank dla klientów indywidualnych znajdują się konta osobiste i oszczędnościowe (dość dobrze oprocentowane), lokaty, kredyty, sektor inwestycji, ubezpieczenia oraz bankowość elektroniczna i mobilna. Firmy i spółki sektora publicznego zaś otrzymają dopasowane rozwiązania finansowe, bieżącą obsługę, atrakcyjne kredyty i wiele innych.
Getin ze względu na swoją przeszłość związaną z bardzo intensywną sprzedażą kredytów frankowych, kojarzy się nie zawsze korzystanie. Natomiast od pewnego czasu pracuje nad poprawą swojego wizerunku. M.in. za swoją działalność Getin Bank wciąż otrzymuje prestiżowe wyróżnienia, miedzy innymi pierwsze miejsce w plebiscycie Przyjazny bank Newsweeka 2017 w kategorii “Bank w internecie” czy trzecie miejsce za jakość obsługi w konkursie Złotego Bankiera 2017. Działania marketingowe planuje w odniesieniu do nowoczesnego klienta, któremu oferuje atrakcyjne i niestandardowe rozwiązania, ułatwiające obsługę finansów. Dodatkowym atutem banku jest to, że postępuje zgodnie z Kodeksem Etyki Bankowej opracowanym przez Związek Banków Polskich. Zawiera on wartości i zasady kultury organizacyjnej na co dzień stosowanych w relacjach wewnętrznych i kontaktach z klientami.
Dane kontaktowe
Siedziba | Strona Internetowa | Dane Prawne |
Getin Noble Bank SA
ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa |
http://www.getinbank.pl | SWIFT: GBGCPLPK
Wpis do rejestru Sądu Rejonowego KRS: 0000304735 |
Wyniki finansowe
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
Przychody odsetkowe | 3 595 038 | 3 006 493 | 2 830 096 | 2 551 697 |
Przychody prowizyjne | 653 620 | 529 811 | 315 653 | 317 679 |
Wynik na działalności bankowej | 2 016 571 | 1 597 322 | 1 620 369 | 1 668 172 |
Zysk brutto | 314 268 | 72 957 | -42 365 | -661 028 |
Zysk netto | 360 032 | 44 166 | -58 545 | -574 944 |
Kapitał własny | 5 075 801 | 5 163 842 | 4 750 289 | 4 315 498 |
Aktywa | 68 795 557 | 70 756 469 | 66 159 808 | 59 835 536 |
</tr
LC CORP BV | 43,9% |
Leszek Czarnecki | 9,1% |
Getin Holding | 6,9% |
Pozostali (GPW) | 40,1% |
Zarząd
Pruski Jerzy | Wiceprezes Zarządu |
Karolkiewicz Karol | Członek Zarządu |
Stefurak Radosław | Członek Zarządu |
Basiaga Krzysztof | Członek Zarządu |
Kuksinowicz Marcin | Członek Zarządu |
Kleczkiewicz Maciej | Członek Zarządu |
Misiak Tomasz | Członek Zarządu |